Wie denkt dat briefpapier langzaam aan het verdwijnen is, heeft het zeker mis.
Briefpapier wordt nog steeds gebruikt en het wordt ook steeds mooier, beter en vriendelijker voor het milieu. Het wordt vaak door bedrijven gebruikt, maar ook we zien ook nog steeds dat mensen privé briefpapier gebruiken. Papieren post heeft een toegevoegde waarde. Het is tastbaar, het is persoonlijker dan e-mail. Notities, facturen, wijzigingen, persoonlijke boodschappen, het kan allemaal op uw eigen briefpapier.
Uitstraling
Wanneer een bedrijf briefpapier gaat gebruiken, is het belangrijk dat het goed aansluit bij dat bedrijf. Briefpapier geeft namelijk vaak een eerste indruk van uw bedrijf aan de ontvanger van de brief. Die eerste indruk moet natuurlijk goed zijn. Een logo of een motto hoort op papier te komen, zo wordt het automatisch aan de boodschap gekoppeld. Zakelijk briefpapier heeft een elegante uitstraling en laat zien dat u over alle details nadenkt. Eigen briefpapier maakt een professionele indruk. Het maakt duidelijk dat uw bedrijf prima draait en dat uw klant u zonder twijfel kan vertrouwen.
Stijl
Ook voor de eigen correspondentie is het leuk om gepersonaliseerd briefpapier te nemen. Men weet direct wie de afzender is en doordat het papier gepersonaliseerd is, zal de geschreven boodschap langer blijven hangen. Een handgeschreven brief is nog veel leuker dan een getypte brief. Het is misschien wel de beste methode om te laten zien dat je echt de tijd neemt voor iemand. Je gaat er daadwerkelijk voor zitten, het is geen kwestie van ‘even een e-mail afraffelen’. Daarbij laat het iets zien van een persoonlijke stijl.
Presentatie
Of het nu voor een bedrijf is of voor eigen gebruik, briefpapier is altijd mooier met een eigen tintje eraan. Het hoeft niet veel te kosten en het zorgt direct voor een klasse uitstraling. Briefpapier is een manier van presenteren en waarom zou u die kans niet benutten? Uw bedrijf valt of staat met professionele communicatie. Ook in het persoonlijk leven is eigen briefpapier de kans om relaties te verdiepen. Wat een klein detail leek, blijkt nu misschien toch groot te zijn.